Musikk på en søndag

Jeg har lenge vært skeptisk til å ta i mot musikkanbefalinger fra venner og bekjente. Jeg har lenge hørt på smal musikk, og omgitt meg med folk som ikke gjør det. De kjørte sin linje, og jeg min, som paralelle spor. Det er ikke før det siste året at jeg har forstått at jeg deler musikksmak med vennene mine (bra folk, kort sagt). For ikke så lenge siden skrev ei venninne ned navnet på et band og en sang, og sa at det var perfekt musikk for å skrive masteroppgave til. Litt skeptisk søkte jeg det opp, og ble helt frelst.

My defeat sleeps top to toe with her success

Man må visst ha sett Leon for å forstå referansene, noe som jeg ikke har gjort. Jeg tenker at den handler om å være nær noen man beundrer. Om å være nesten god nok, men ikke helt.

And love is wonder twice.

Og å bli likevel uten å helt vite hvorfor. Kanskje ikke verdens beste optimistiske budskap, men når man ikke skjønner noe, og ikke så ikke skjønner nok av det man holder på med, er det fint å vite at man ikke er alene om å ha det slik.

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

