Ikkje få panikk!

November, jeg skjønner meg ikke helt på deg. Vi blir vel aldri helt venner? November er så mørk og kald, men heldigvis er desember like rundt hjørnet. Da blir det bare julesanger på Spotify’en og pepperkakespising på denne jenta, for da er min (kanskje) siste eksamen på universitetet over.

Det ble ikke noe sang i går, men i dag kommer en låt om å være alene, om å gi opp og om å gå sin vei. En novembersang, med andre ord. Jeg synes det skal være rom for å si at «vet du, noen ganger er ikke livet så greit». Så kan man høre på en sang som dette, og tenke at «men jeg er ikke alene for det». Noen gutter fra Australia har også hatt det slik, av og til, og gjennom musikken sin strekt ut armene og håper på at noen andre skulle gripe fatt i dem.

For selv om november er kald og mørk, går ingen av oss rundt i den alene. Og om bare noen uker er det desember, jul og tid til familie og venner. Det gleder jeg meg veldig til!

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized og merket med , , . Bokmerk permalenken.

Ett svar til Ikkje få panikk!

  1. Gitte sier:

    Jeg må innrømme at jeg kjemper imot, men det er mest fordi jeg vet jeg har en evne til å skape mye negativt ut av ingenting. Det skal så lite til, spesielt i en mørk og kald tid, da blir jeg misunnelig, bitter, nedfor, grinete og/eller snurt for den minste ting. Da gjelder å være bevisst på hva som trigger de negative tankene, og se om man kan snu på det, finne en løsning.

    Men noen ganger må man bare vedkjenne at ting har kjørt seg fast, at man faktisk har det vanskelig – tillate seg å kjenne på de vonde følelsene. Å si til seg selv at det bare er innbildning, at det ikke er så farlig osv., kan gjøre vondt verre. Man må respektere seg selv nok til å ta problemene sine på alvor. Noen ganger har man behov for å stoppe opp og puste.

Legg igjen en kommentar

