Et hjertesukk fra en allergiker

Jeg er allergisk mot nøtter og gresspollen. Og kanskje for laks, men legen min er ikke helt sikker på om jeg var uheldig med det jeg spiste eller om jeg ikke er allergisk nok til at det vises på prøvene. Uansett mente han at det var fornuftig å være forsiktig, og spise litt og litt til jeg så om jeg var allergisk. Av fastlegen min fikk jeg også allergimedisin, med streng beskjed om å ta det med en gang jeg reagerte på noe. Selv om jeg bare har reagert på noen typer nøtter, fikk jeg nøtteforbud.

Jeg har allerede rukket å bli hun litt kjipe som kryssforhører kelnere og ikke kan være med å spise sushi. Jeg er vanskelig i kantina fordi nesten alt har pesto i seg og jeg takker nei til kjeks andre har laget hvis de har slengt nøtter i miksen.

De siste somrene har jeg også vært jenta som aldri kan være med på noe fordi det er pollen i lufta. Grille i parken? Skogstur? Sitte ute og spise is? Eh, nei. Det er ikke deg, det er meg. Medisinene som hjelper gjør meg også trøtt, slik at det ikke er så mye hjelp i meg når det regner heller.

Gleder meg til høsten allerede.

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

4 svar til Et hjertesukk fra en allergiker

  1. Maria sier:

    Æsj, det kan ikke være lett. Håper medisinene slutter å gjøre deg trøtt, så du kan nyte sommeren du også 🙂

  2. Elise sier:

    Haha x) Er litt allergisk mot pollen, men ikke så mye at det stopper meg fra å løpe rundt ute 🙂

Legg igjen en kommentar

