Here Comes the Feeling You Thought You’d Had Forgotten

(Da jeg var på  utveksling, skrev jeg en lukket blogg. Det siste innlegget fikk jeg aldri postet, siden tiden løp fra meg og plutselig var jeg i Norge igjen. Mens jeg leste Heidi Furres bok, Parissyndromet, tenkte jeg en del på hvordan jeg hadde hatt på utveksling. Så her er det, litt forsinket, til glede for nye lesere.)

Women in Shakespeare are active and have power, including the power to change themselves even though the men in the plays tend to see them as unchanging symbols of temptation and/or salvation.”

There are a couple of key assertions about war that we need to take seriously: war is a mistake there is less war among countries now than in the past. Consider these and explain how both can be true. Or you can argue that one of these assertions is true. Or that both are false.

IMPORTANT: Please note that this course is extremely demanding in the latter part of the term. Good study/research habits and time management skills are essential. Students are STRONGLY advised to have much of their team research projects completed prior to the start of the course simulation.

 In King Lear women both get power and lose power and have the ability to change themselves.

“Equally important was the fact that a significant number of Québecers within and outside the trade union movement came to resent the federal intervention. This resentment in many cases led to a questioning of the federal system as such.

 “The CPR ‘created’ Canada not by binding it together with steel rails, but by inventing images of it that people then began to recognize as uniquely Canadian

Det nærmer seg slutten. Det nærmer seg begynnelsen på noe nytt. Jenta jeg delte leilighet med i et halvt år har flyttet. Vertsfolket har reist bort for å feire påske sammen med familien sin. Jeg har tatt farvel med folk jeg kanskje aldri kommer til å se igjen. Kanskje. Men jeg vet ikke.

Ovenfor er smakebiter fra mitt akademiske arbeid. Nedenfor, resten av bloggen, er smakebiter fra resten av livet mitt her i Montreal. Jeg visste at det kom til å ta slutt. Jeg gledet meg litt. Jeg gruet meg litt. Jeg er litt nervøs for å reise hjem. Jeg vet at jeg ikke kan bli.

But doesn’t it feel good to know that you’ve been loved? synger Thomas Dybdahl. Det er sånn jeg har det nå. Det føles bra å vite at jeg reiste. Det føles bra å vite at jeg fikk venner her. Det føles fint å vite at jeg tilhørte Montreal en liten stund. Jeg var fri. Jeg er fri. Kjære Montreal. Takk for følget. Takk for alt du viste meg. Takk for alt du viste meg i meg selv.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

(foto: Rose Fagerheim)

Dette innlegget ble publisert i Da jeg var utveksling (2010-2011) og merket med , , . Bokmerk permalenken.

2 svar til Here Comes the Feeling You Thought You’d Had Forgotten

  1. Ida Sundae sier:

    Åååh, så fint! Jeg er også evig glad for alle jeg har møtt på min vei, alle stedene jeg har sett. Jeg synes livet blir rikere av å dra ut og bort og vekk. Makes my life better!

Legg igjen en kommentar

