Make You Better

De siste ukene i Bergen var triste og fine på en gang, og jeg gråt og gråt fordi jeg skulle reise og jeg lo mye sammen med de jeg skulle reise fra. Jeg tror jeg visste allerede da at jeg kom tilbake, at jeg ikke ville søke master i Bergen likevel, at jeg skulle videre til en ny by etter Montreal, at siste kveld med gjengen virkelig var siste kveld med gjengen. Nå skal jeg reise igjen, fra Oslo til London. Jeg er ikke like trist, men jeg gråter på vei hjem fra øl og gjengen. Ikke like mye og ikke like lenge fordi jeg vet at jeg kommer tilbake. Jeg skal hjem til Oslo, hjem til hybelen og hjem til lesesalen etter London.

Jeg skriver oppgaver og leser til eksamen, men jeg greier ikke å konsentrere meg slik som jeg greide før. Jeg skriver SOAS, London og navnet på stedet jeg skal bo i søkefeltet på Google, og drømmer meg bort. Frister er ikke så viktig. De er kjempeviktige, hjernen skjønner jo det, men hjertet har danset videre til London.

The Decemberists spiller konsert i London i februar og jeg har lyst. Jeg har lyst selv om jeg må reise alene, stedet de skal spille ligger sør før elva der jeg har hørt man ikke skal gå alene, spesielt siden jeg er kvinne. Jeg har lyst likevel. Jeg har jo betalt depositum til studenthybelen, takket ja til studieplass og søkt Lånekassen om penger, men det er å kjøpe konsertbilletter som føles som å binde meg til masten.

Det kribler i magen. Det gjør vondt å reise. Det kommer til å bli godt å komme frem til London, og det blir fint å komme tilbake. Det blir mange ting på en gang. Jeg gleder meg mer enn jeg gruer meg, og det er derfor jeg vet at det er riktig å reise.

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized og merket med , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

