Alle ordene jeg bærer på

Jeg dypper tærne i bloggen. Det tar tid å finne ordene å skrive her. Jeg er så redd for at de skal stå her for alltid, at jeg skal skrive noe dumt, sitatet om at man ikke skriver med blyant, men med penn fra «The Social Network» ruller i hodet mitt. Ved siden av danser tanken om at jeg heller bør skrive på essay, roman eller noe annet, et annet sted, at jeg bare har et begrenset antall ord i meg, og de bør spares til studier.

Det er enklere på Twitter. Der skal bare de 140 tegene mine stå i noen sekunder, tenker jeg, men jeg skriver jo med penn der også. Det er vel det første arbeidsgiver finner på google. Det er ikke så farlig, det kan jeg stå for, men de lange tekststykkene, de lange tankene, de tør jeg ikke slippe fra meg. De lever i meg. De blir til kladder som aldri publiseres. Jeg sier til meg selv at jeg må tørre, jeg må skrive litt mer, litt lengre tanker enn det som får plass i 140 tegn.

Jeg vil skrive om London. Jeg vil skrive om hvordan det er helt fantastisk og veldig vanskelig på en gang. Jeg vil skrive om hvor takknemlig jeg er. For at jeg får bo her. For at jeg hver dag våkner opp her, at det har blitt hjem, hvor heldig jeg her.  Men da våkner back space-knappen, og jeg greier det ikke. Jeg er redd for at ordene skal leve sitt eget liv. Det er så mye jeg ikke greier å slippe ut.

#jegharopplevd minnet meg på det igjen, alle de tingene vi holder tilbake, gjemmer i oss selv, og så plutselig kan alt slippe fri. Noe brister i oss selv, og vi tør. Og det blir ord som hjelper andre enn oss selv.

Jeg dypper tærne i bloggen. Kjenner det kile, kjenner lysten til å svømme, men trekker de tilbake. Vil spare ordene, vil holde dem tilbake, vil gjemme ordene.  Som om det er en kvote jeg kan bruke opp hvis jeg ikke passer meg. De er der, alle ordene jeg venter på å slippe taket i, og det er godt å kjenne på.

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

