En drømmer, og ikke en taper

Spotify har en tjeneste der man kan se hvilke sanger jeg har spilt oftest, og en av sangene jeg har spilt flest ganger er Such a Loser av Garfunkel and Oates. De synger om å satse alt og gå på trynet, og at man skal være glad for at man prøvde. Jeg liker den kjempegodt.

You can only fall that far
‘Cause you set yourself up so high
Who really cares if this time it didn’t fly?
At least you tried
At least you tried
At least you’re not that guy watching from the side
Who thinks he’s doing better ’cause he wasn’t defeated
When he’s just a non-entity who never competed
You’re the one who’s out there reaching for something greater
And you know
It’s better to be a loser
Than a spectator

It’s better to be a loser/Than a spectator. Hurra og amen for det! Jeg har tenkt mye på sangen i høst, det at det er bedre å ha prøvd enn å sitte på tribunen mens man lurer på om man kunne ha fått det til. Så langt har jeg hatt flaks med det jeg har prøvd på; fiksa en ny tilværelse i London, fått det jeg har skrevet på trykk i bøygen og på Kvinneguiden, presentert masteroppgaven min en nasjonal konferanse, kommet igjennom en skikkelig vanskelig høst og endelig fått sving på masteroppgaven. Og hver gang jeg har prøvd på noe nytt, har jeg tenkt at det ikke er så farlig om jeg mislykkes. Det er tross alt bedre å kaste seg ut i noe enn å se på fra tribunen.

Gleder meg til 2016!

 

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

