2016! 2016! 2016!

Jeg gleder meg til 2016! Jeg har ikke noen løfter om hva jeg skal gjøre, men mer en ønskeliste. Ting jeg har funnet ut er lurt og gjerne vil fortsette med. Her er et lite utvalg:

  • Ikke alt trenger å være «kjør debatt!». Jeg har blitt mye flinkere til å si at jeg er uenig og at det er greit. Vi kan snakke om noe annet, for her det ikke vits i fortsette å diskutere.
  • Lære å si ifra om hjelp med en gang. Jeg har tatt rådet fra Arizona i Grey’s Anatomy: «When something like this happens, you call me, and you say, ‘Arizona, I’m in trouble and I need help.’ And I help you. Do you understand?». «Jeg har problemer og jeg trenger hjelp». Enkelt, men genialt. Klippet under er til hjelp om du trenger å friske opp din GA-kunnskap:
  • Man får ingenting om man ikke spør. Spørreordene er noe av det mest grunnleggende man lærer seg når man lærer et nytt språk, men vanskelig å få til i praksis.
  • Sette vanntette grenser. Det er bedre å si at man rett og slett ikke har lyst enn å late som man plutselig har fått hodepine.
  • Jeg trenger bare 20 sekunder med intenst mot for å tørre ting. Det må jeg minne meg selv på ganske ofte, og jeg tror jeg kommer til å få bruk for det neste år også.
  • «Jeg skjønner ikke hva du mener»er veldig effektivt når jeg virkelig ikke forstår hva noen mener, samtidig som jeg mistenker at jeg er uenig. De fleste orker ikke å forklare ting flere ganger.
  • Bare si unnskyld når jeg virkelig mener det.

Jeg håper 2016 blir et godt år, og jeg får til mer av det som gjør livet mitt litt bedre.

 

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

