It’s the economy, stupid

Rekk opp hånda alle som synes det er vanskelig med økonomi (*rekker opp hånda*). Jeg synes det er vanskelig med økonomi. På tross av at jeg tok både personlig økonomi og samfunnsøkonomi på videregående, er det noen ganger litt vanskelig å forholde seg til sin egen privatøkonomi (og å skjønne hva som foregår på makronivå). Likevel prøver jeg å tenke litt fremover, også hvordan jeg snakker om penger med andre. Jeg øver meg på å si «det kan jeg ikke bruke penger på», men det er vanskelig. Det burde jo ikke være det; å være student og derfor ikke jobbe fulltid er en ærlig sak. På hjartesmil fant jeg The Financial Diet, der de reflekterer rundt hvordan økonomi påvirker hverdagen og har mye å si for drømmer og fremtidsplaner. De gir konkrete råd, og selv om det er ment for et amerikansk publikum, er det mange gode tips for nordmenn også. De har også en youtube-kanal som er veldig god:

 

Fint å begynne 2016 med å sjekke ut.

Dette innlegget ble publisert i Anbefaling, blogg, Penger, Personlig og merket med , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

